06 May
06May

החיים מזמנים לנו לעיתים הזדמנויות שלא חלמנו עליהם.

כך נפלה בידינו ההזדמנות לבקר את בתינו הצעירה בטיול הגדול שלה בדרום אמריקה.

עוד לפני שטסה כבר הזמנו כרטיסי טיסה לברזיל.

יצאנו מהארץ בתחילת משבר הקורונה כשמספר החולים בארץ היה קטן ובדרום אמריקה אפסי.

אבא, אימא ובת בברזיל.

ברזיל מדינה ענקית, אם מטיילים בה שבועיים ימים יש לתכנן בקפידה ולהחליט מראש באילו יעדים רוצים לבקר.

אנחנו בחרנו בריו דה ז'נרו, איליה גרנדה, פארטי ומפלי האיגווסו.

ריו דה ז'נרו

בשעת בוקר מוקדמת נחתנו בעיר היפה.

אספנו את הרכב ששכרנו מראש מהארץ, הפעלנו וויז ונסענו לדירה ששכרנו בקופקאבנה. הדירה הושכרה דרך בוקינג, מכיוון ששכרנו רכב היה לנו חשוב לשכור דירה עם חניה.

אציין כי בריו אין צורך ברכב, המטרה לשמה השכרנו רכב הייתה הטיול שעשינו בהמשך.

לאחר המפגש המרגש עם בתינו, ירדנו לטייל בחוף הים המפורסם של קופקבנה. בהמשך נסענו להר הסוכר. למרגלות הר הסוכר טיילת יפה שעוברת לאורך החוף.

פארטי

לאחר 3 ימים בריאו יצאנו לדרך לכיוון האי איליה גרנדה, התוכנית הייתה להשאיר את הרכב בעיר הנמל - Conceição de Jacareí ומשם להפליג במעבורת לאי. מז"א בגד בנו , נקלענו לסערת גשמים טרופית שאילצה אותנו לשנות את התכנית. וויתרנו על איליה גרנדה והמשכנו בנסיעה לעיירה פארטי (Paraty) השוכנת לחופו של האוקיאנוס האטלנטי 250 ק'מ מערבית לריאו. הדרך לפארטי מכונה "קו החוף הירוק", דרך יפיפייה, עוברת דרך עיירות נופש רבות. פארטי עצמה היא עיירת חוף קולוניאלית קטנה ומקסימה. ברחובות העיר העתיקה המרוצפים באבנים גסות יש גלריות אומנים, מסעדות ובתי קפה. האווירה כאן תוססת ושמחה. מהנמל הציורי יוצאות במשך כל היום הפלגות לאיים הטרופים ולחופים הפסטורליים. פארטי נמצאת סמוך לאזור ג'ונגל הררי שבו מפלים מרשימים ומסלולי הליכה רבים. בעיר העתיקה מספר סוכנויות דרכם אפשר להזמין טיולים והפלגות.

הביקור במפלי האיגווסו חתם את הטיול בברזיל. כאמור מדינה ענקית ומגוונת.

חזרנו בטיסה לריאו דה ז'נרו ומשם לארץ רגע לפני שנסגרו השמיים בעקבות ווירוס הקורונה.

במזל חזרנו הביתה לא יודע מה הייתי עושה בלי פספורט קארד שדאגו לחזרה מהירה שלנו

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.